Wednesday, November 25, 2009

Hadiah Hari Jadiku~



salam...
rini sy nk kongsi satu saat yg amt brhrga n sy akn ingati spnjg hidup sya..
sy 'create' blog ni di dlm wad dahlia di hospital Kota Bharu..
Keadaan skrg kt luar..gelap+sejuk+tenang...cz hujn da smkin beransur surut..hujan bah dan nk berakhir...tp certain2 tempat still dlm bhya..

sya tgk keadaan sekeliling....smuanya dah tdo nyenyak..smua psakit n pnjga dh tdo...
sy msh lg mngdp lptop yg mnemani sy akhir2 ni...
mak saya sudh berdengkur halus...nyenyak betul~~...alhamdulilh mak dah semakin baik..

Detik 25/11/2009 satu tarikh keramat.iaitu hari jadi sy yang ke 23...tp pada hari ni sy mndapt satu hadiah yg amt2 brharga iaitu..tarikh operation ibu ku adalh pada esok hari ..iaitu 26/11/2009/...sy amat trharu...terpaku n kagum dgn hikmah dan kekuasaan ALLAH berikan..

Bru smlm doktor mngesahkn bhwa trikh operation adalh sbuln lg..itulh trkh plg terawl buat ibuku...cz smuanya full n dibooked sepenunya oleh pesakit2 sblum ni..sy hnya trdiam bla mndgr kputusan doktor..sy dah x thn mlihat mak mnggung kesakitan siang dan malam...mak terlantar dan tidak boleh brgerak..mak mngalami byk kecederaan parah di bhgian paha,bahu dan kakinya..

Tetapi kuasa ALLAH, tidak siapa yg thu..DIA yg mndatngkn musibah..DIA yg mlindugi dan DIA juga yg melancarkan segala2nya...

msti kwn2 plik kn..?knp sy brada di hospitl?knp mak sy operation?knap sy amat gmbira?
anyway...sy akn mnceritakn sepenunhya suatu hari nnt bgmn kisah ini terjadi...

Sesungguhnya kuasa ALLAH tiada tandingnya..marilah kita sama2 bersyukur dengan apa yg terjadi dalam hidup kita...jauhkn kn lh kita dr prkra2 yg mungkar dan dekatkan lah diri kita kepadaNYA...nescaya kita akan dapat merasai keberkatan itu...aminn










No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails Make Your Own Gifts Here Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!