Monday, December 22, 2014

Selamat Tinggal 2014

Salam
blog ni on off
sekejap ada sekejap tiada...cam chipsmore
last update 2013
skrg disember 2014...bagus betul penulis blog
Byk bnda dah berlaku sepanjg 2013 dan 2014...
alhamdulillah aku masih lagi sihat bertenaga dan kuat untuk menjalankan ibadah di bumi ALLAH

Aku dan ada anak sulung nm adam qayyum..
comey bijak.. cm mama abah dia kiki)


(Muka dah mcm kuih pau...tembam bamam dah)

Aku sorok skit2 perut aku...he....last gmbr masa preggy 8bln..masa ni prut x bsr sgt lg....
saat ini aku dah ada simpton sakit2 sesak nafas, batuk berpanjangan sampi lh aku bersalin

Sakit ni ALLAH nk duga kekuatan aku...Mak ku selalu cakap..ALLAH duga hambanya..sbb dia tahu hambanya kuat untuk hadapinya...
macam2 cara doktor ubat pd aku..macam2 andaian diberi...
Aku merancang untuk bersalin di kampung..nak mak yang jaga..

tapi kita hanya mamapu merancang...ALLAH yang tetapkan..

Pada 15/1/2014 aku dikejarkan ke HSA selepas buat pemeriksaan dengan doktor pakar,
aku diminta membuat x-ray untuk pengesahan akibat batuk berbulan2(umpama batuk kering)

Pada 16/1/2014 aku dh admit wad kerana hasil x-ray jantung aku membngkak..disaat itu kandungan ak dg 36w..

Kebetulan 17/18/19 adalah cuti...maka doktor nak buat pemeriksaan jantung tiada..
doktor bgtau 20hb nanti akn buat pemeriksaan di jantung...

melangut lah aku kat HSA..ak perbykkn membaca alquran dan membuat solat sunat..alhamdulillah ia menguatkan dan mengentalkan diri aku.,aku masih dapat tersenyum disaat doktor membuat rawatan..
(Ambil darah nadi===Perkara yang menyakitkan aku...x tahu lah bila jarum ditegakkan utk mngambil darah dan digerakkan untuk mencari nadi)
Tapi itu salah satu rawatan ...jd aku senyum dan senyum....zikir byk2....proses cpt dan mudah

Pada 19 hb..contrction dah ada...awlnya aku blum merasa sakit...pada waktu ptg doktor datang utk cek jalan...jalan dah dibuka..
doktor trus call doktor pakar jantung untuk cek aku segera..x sempat tunggu 20hb...
bila dh cek ....dpt lah detect ada liking yang mnyebbkn jantung aku mmbngkak.
dengan perkataan mudah=jantung berlubang.

Tarik nafas panjang2.....kuatkan hati tabahkan hati......
Jalan semakin luas...doktor terus cll dktr pkr bius dan pmbndhn 
Berbncg dgn suami spy czer..
utk mnyelamatkn nyawa ibu dan anak.

Awalnya dktr nk bius separuh bdn..
bila di dalam bilik pmbdhn ..bdnku dah separuh biru...
.Aku dah kurang selesa...sukar untuk bernafas
Akhirnya aku dibius penuh...
aku tido dalam zikir dibibir...

Lebih 24 jam..Baru aku sedar...Aku dlm icu pembdhan...aku ditrain spy bljr mnggunakan nafas sendiri...Sekiranya x dapat...ak diberi oksigen kmbli....

Setelah stabil..aku diturunkan ke ICU bersalin...Syukur Alhamdulillah...lafaz dpt ku beri,



Wajah pertama aku cium


2 comments:

manjalala said...

alhamdullah nurul... nampak sihat sekarang

Unknown said...

Syukur Alhamdulillah.. Semoga Allah sihatkan Angah dan dipermudahkan urusan Dunia akhirat..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails Make Your Own Gifts Here Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!