Wednesday, August 1, 2012

Kuih Raya 2012....huhu

Salam dear...
Salam ramadhan yg ke 11..
Alhamdulillah..aku blh lg berpuasa dengan sepenuhnya..Harap2 tahun ni x de lompang...(Doa je...hee)
ermmm.Projek hujung minggu baru ni..cepat je yer...heee...
Bermodalkan dalam RM50- Rm60 je sekali ngn bekas utk packing2......

Barang2 yg aku beli utk buat kuih tahun ni..
1)Buttercup 1500g
2)Tepung naiksendiri -1 paket
3)Tepung gandum - 2 paket
4)Tepung Jagung -1 paket
5)Tepung Kastard -1 paket
6)Gula Kastor -2 paket
7)Gula ising -2 paket
8)Coklat cips
9)Badam
10)Ceri
11)Buble Rice
12)Cornflakes
13)Choclate Rice
14)Esen Vanila
15)Mocca Emalco
16)Jem Apricot...

wahahhaa....tu je barang2 yang aku beli...alhamdulilah..dengan barang2 tu..aku mampu menghasilkan 5 jenis kuih...Bayak lagi lebih tepung gandum...Dalam hati aku berhajat nak buat kuih siput@Kuih gunting...Tgk lah..kelapangan masa nanti...

Fuhhh...dengan puasa2 aku pulun buat kuih...tertelan air liur jugak....heee...Dah lama sgt x buat kuih raya dan kek...Rasa puas sgt2...Alhamdulillah jimat lah kos kuih raya tahun ni..Boleh bagi kt mak dan mentua serta sedara mara.........
Kt Bwah ni antara kuih2 yg aku buat...X larat nk snap byk2....Pulun dok buat..x sempat nk fokus ambk gmbr...hee


Kuih ni namanya KUIH SRI PAGI...hee...gabungan tepung jagung dgn tepung gandum...
Sedap jugak..rasa vanila skit..Tp sebab acuan aku kecik...Kuihnya halus2 je..Sekali makan boleh masuk dlm mulut..:)


Ni kuih ni namanya.....KUIH MOCCA EMALCO...SEdap sgt....


Dan paling best...dan siap aku packing2...Incik suami tersayang ni...Satu mlm je ..blh habiskan satu bekas kuih...Aduiii...klu camni, cepat habis lah....
Cepat2 aku salatep semua bekas n packing letak tempat tinggi skit...hee...Sabar yer...mkn skit udah dulu...nanati raya mkn byk2...:)
Ok lah...
Selamat berpuasa dan teruskan berpuasa dengan penuh keredhaan serta keberkatan..
Aminn..


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails Make Your Own Gifts Here Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!