Saturday, December 15, 2012

Semakin Hujung tahun~

Salam...
sekarang dah hampir separuh bulan 12, x sampai 3 minggu..sekolah akn strt balik..
bermula misi aku di sekolah baru...rumah baru..daerah baru..persekitaran baru..kawan2 baru...semua lah baru..
Aku kira2 ..strt aku mngjr di jhr dh 4 kali aku berpindah randah..setiap tahun...Termasuk tahun ni..aku berpindah lagi...kerana aku sentiasa mencari yang terbaik untuk kehidupan keluarga ku...
Dahulu aku menetap di kota tinggi, 3 tahun berada disitu..masam manis pahit suka duka..bujang, tunang, kahwin...semuanya bermula di kota tinggi...Alhamdulillah aku berjaya survive sorang2 di negeri asing ini...sekarang aku plk rasa sayu je nk tngglkn kota tinggi..(Alaa.....dekat je pun..sejam lebih sampai)....Tp bila dh berada di daerah lain, entah bila plk aku dpn jln2 lg kesini...insyallh...nk shopping baju kurung aku dtg cni..MURAH!!!..heee

Misi ke pasir gudang, bermula dgn pencarian rumah sewa...macam2 rumah aku jumpa...hmmm...pening kpala..ada pelbagai hrga, plbgai persekitaran.. aduhhhhhh.....Akhirnya berakhir dgn rumah 2 tingkat di Taman Scientex...walaupun hrganya agak mhal sedikit, Tapi aku mementingkan persekitaran..tenang dan selamat berbnding dgn rumah2 yang lain...Kadang2 aku pikir mmpu ke aku survive dgn hrga ini, cz sblum ni rmh sewa aku rm 350(sgt selesa.....sedih nk kluar)..tp aku yakin, insyallh rezeki ALLAH akan hadir, insyallah..Yang penting aku lebih dekat dgn suami aku...dan perjlnn suami ke tmpat krja lbh baik, kami dpt mnjimat kn masa, kos minyal tol dan etc....Kata mak aku : "tempat seorang isteri adalah disisi suami..."...insyaallah...

Azam aku tahun 2013, aku ingin jadi diri ini lebih tenang dan lebih baik....Baby??? huu.....itu azam mak aku pada aku..."dia selalu pesan jgn sedih jgn putus asa....hmmmm...mak ni.. mak x thu ke anak mak ni seorang survivor....!! hee...hati dan akal agh masih kuat...agh percya pada qada dan qadar....Semua yang terjadi ada sebabnya....kn??? Seperti yg mak cerita kisah dri mak..ayah..kluarga...semua sudah di atur dengan baik...ALLAH itu maha mengetahui...apapn doa makayah dan mentua agh sentiasa perlukan"...semoga kehidupan kami disini baik baik aja dong.....(indon plk)

Azam lagi...thun dpn, aku doakn pd adik2 aku semga semuanya berjaya dengan cemerlang dalam pengajian masing2....semoga semuanya menjadi bertambah matang dan dpt menilai apa yang baik dan apa yg buruk.......Semoga abang aku menjadi seorang ketua keluarga yang baik dan beriman, dan mempunyai keluarga yang bahagia dengan kehadiran si junior tak lama lagi =) Insyalllah....Semoga rapatkan lah lagi perhubungan silaturahim kekeluargaan antara kami sehingga akhir hayat...amin.

Azam lagi...aku nak suami aku sentiasa sihat...dan tidak stress dalam belajar serta kerja, aku nak dia lebih berkeyakinn dan tidak ditindas oleh pihak lain..aku thu suami aku x pernah buka blog aku ni...tapi sesungguhnya, aku sangat menghargainya...dan aku sentiasa ingin lebih mengetahui tentang dirinya....Terima kasih menjaga saya ..:P

Dah penat menulis..Tk lah gmbr2 adik2 dan ipar duai ku dtg jhr...smga mereka sentiasa gembira dan ceria..

 Wasalam...selamat bercuti dan berpindah~~~wink:)

(Adik2 empat beradik sebelah suami)


2 Beradik di Danga Bay

Di Tanjung Piai

1 comment:

Chenal said...

Smoga tahun baru 2013 bermula dengan baik..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails Make Your Own Gifts Here Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!