Friday, January 18, 2013

Kejadian 2011~


Salam..cantik tak? huuuu...ni gmbr mak ayh den...
Gmbr ni dibuat dlm bulan 7/2011...heee......
mula2nya nk hdiah kt mak aku sbb hari jd dia jtuh pd bln 7...tp last aku tunjuk masa raya 2011

Kejadian raya 2011, yg mnybbkn aku dan kawan2  kmlngn di jalan Mersing-Kota Tinggi, 
berhmpiran sempadan mersing...

Teringat lagi..bnda pertama yg aku ambik dr dlm kereta( keta yg xcdent)...adalah gmbr ni.....  
Aku pegang jee gambr tu...sdgkn orang ramai di sekeliling sbuk bantu kami...
angkat beg2 kami..
kuih2 raya kami..
kerepek2 kami...
sgt2 byk

Aku jadi tergamam...blurrr...seketika...
X tahu nk buat apa....rasa mcm x percya dgn kejadian yg berlaku....
Aku bersyukur sgt..
seakan2 nyawa kedua diberikan kepada ku..

Aku tak boleh bayangkan..sekiranya kami terjatuh ke dlm sungai tersebut...

Kawan aku yg drive, terbabas melangggar jambatan tersebut..kereta kami berpusing2 di tengah jalan...
Nasib pada saat itu kereta tidak banyak..kerata yang ada berhenti mengejut...
Bila kereta kami berhenti berpusing 
(terasa sesaat shj bnd tu brlaku...sekelip mata...nauzubillah..)
Satu kereta berasap..penuh asap putih..
Tp kami kat dalam blurr..x thu nk buat apa..
Org2 ramai di luar telah jerit2 suruh buka pintu..
Kami masih blur di dalam...
Sehinggalah aku tersedar, aku cepat2 berusaha utk mmbuka pintu...
kami semakin lemas dgn asap yg penuh...(Asapputih  dari aircond)
Kami cuba mngatakn kami x dpt buka.....semuanya auto lock!
Org di luar cuba menendang2 pintu...Tp semuanya gagal....

Akhirnya...orang luar berusaha mengambil batu di luar jalan dan menghentak cermin berulang2 kali...
Kawan aku yg berada hampir dgn cermin masih blur..
Cermin dpt dipecahkan...kawan aku hampir2 terkena percikan cermin..
dia masih berkeadaan sedar tidak sedar...

Selepas itu, kami cepat2 keluar perlahan,...selpas ditendang2..pintu dpt buka..
Orang ramai berusaha cuba mnyelamatkan barng2 di dlm bonet...
Semuanya risau..takut kereta meletup...
Alhamdulillh...semuanya dipermudahkan..
Sejam kemudian, ada insan yang bermurah hati, mewakilkn untuk menghantar kami kembali ke kota tinggi..

kami Balik kampung beraya pd keesokkanya pula...menggunakan kereta aku pula..
alhamdulillah, semuanya selamat pergi dan balik...

3 comments:

shameel Iskandar said...

Syukurlh awk selamat.. Saya juga pernh kemalangan waktu nak pulang (sempena hari raya)tahun 2010, dari Ipoh Perak ke kg di kelantan.Kemalangan kat Lenggong menyebabkan raya hilang ceria sbb keta kt workshop

prog muten said...

rm1/pc strip test upt pregnancy dan rm1.2/pc opk kesuburan
email;zoolee84@gmail.com
blogshop; http://tester-kesuburan-pregnancy-murah.blogspot.com/
TERMOMETER DIGITAL MURAH berharga rm20.00(harga luar mahal)
http://termometer-digital-suhu-badan-bbt.blogspot.com/
sms:puan nor 0122723104

ALoNa CintamaniszLite said...

alhamdulillah, pengalaman berharga tu.
Semua tuk mengingati kebesaranNya..
Akak pun penah alami tp ngan moto.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails Make Your Own Gifts Here Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!