Sunday, March 3, 2013

Hari Ahad ku

Salam petang ahad...
Hari ni aku merehatkan diri dengan jayanya....
Pukul 1 tadi dengan selamatnya aku siap menanda buku karangan budak2 sekolah..
Fuhh mmg mencabar lah.....
Macam2 gaya penulisan ....
Rasa berbulu dah mata ni...tersenguk2 baca..hee
(Aku dulu pn teruk gk menulis agknya...:P)

Kalau kt sekolah tak sempat gila nak baca...setiap hari klas penuhh!!
klu ada free masa pun..Diberinya 'relief'.....dan 'jaga pelajar solat'..
Masa nak tanda 'evidens' PBS pelajar lagi.....dunia dunia....ayooo..

Kadang2 buku budak2 ni aku heret kemana je aku pergi...ke kantin, kt tangga...kat surau..
mana ada kesempatan aku tanda...fuhhhh...
masa sekolah memang mencemburui kita lah...laju je masa bergerak...
kadg2 smpi tak bernafas kejar itu ini....
Bersabarlah.....'mengajar' kan satu ibadat!...ecehhhh...

Dulu aku bertekad tak nak bawa balik kerja sekolah kat rumah...
semua kerja nak setel kt sekolah....
Tp hujung minggu ni...aku tahu laki aku kerja..apa lagi....
pulun bw blik lh......pulun menanda...hee..
tgklh..mybe klu aku ada ank nnt..(aminnn...hehehe)
kije dh x nak bw blik rmh kot......hahahah..

Apa aku melalut ni...hee.....utk harini....satu klas buku selamat dh di tanda...alhamdulillah...
Semalam laki aku tolong menanda...pergh..sebiji buku hampir setengah jam..punya lah teliti...
arghhhh......baik aku tanda..lg cepat...hehehe.....


Buku yg selamat diconteng oleh aku ..hee

Sambil menanda aku menelan buah jambu ni ...ngan 'colek' buatan sndri...
'selamat telan air liur!...kikiki..'

Haaa...sebelum aku manaip blog ni..aku tgh membaca buku ni...
Buku ni..aku dah khatam sekali...sekarang nk khatam lagi....(mcm Al-quran plk)
heeeeee...
.
Buku ni aku ambik dari rmh...mak aku punya...konfem mak cari ..dh lama dh hilang..heee..
Aku ni..kdg2 otak bkn ingat apa yg dibaca...lain lah..klu diremindkn blik...
sekarang ni...nk cuba ingt blik kisah2 yg lama yg sepatutnya kita ketahui tantang sejarah nabi junjungan kita....yehaaa...(dh mcm ustazah plk aku....aminn)
yelah...kt sekolah nnt...smbil aku tegur2 bdk ni...
blh gak remindkan blik kisah2 nabi pd diorg...biar diorg thu skit...
sebab..dulu pun..klu bukan mkayh,ustazah dan atok aku cerita kt aku...
aku bukanya tahu sangat cerita2 nabi ni..aku bukanya dr sekolah agama....kn? kn?
jadi apa salahnya..kita kongsi2 ngn pljr plk...

Tp lemahnya aku dengan hasutan syaitan ni...bru abis satu bab....cmfrm aku dh ngntuk....kikiki..
Tp bila ngadap blog..cerah blik mata....
toing toing toing....

(Buku yg diambil dr umah den)
SEJARAH RASULULLAH S.A.W

Jom kita sama2 memantapkan ilmu kita......sharing is caring...eceee...:)
tata..

2 comments:

Ann@zanyra said...

ala..terliurnye tgk jambu dan colek itu..

syalinda johari said...

Kemei, kerjaya guru sekarang ni, antara kerjaya yang paling mencabar dan sibuk..adik saya juga cikgu, tapi cikgu kaunseling, tapi walaupun kaunseling, sepanjang hari dok kena relief, pastu macam2 lagi...sebab tu la kerjaya ni paling diberkati...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails Make Your Own Gifts Here Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!